Mestralia 2022
La 14a edició de MESTRÀLIA se celebrarà els dies 8, 9 i 10 de juliol a Campredó. Enguany recupera el format habitual i ve carregada de força i ganes de gaudir-ne. El programa clàssic es manté: concerts a l'aire lliure i en diferents moments del dia, presència de lutiers i constructors artesans, presentacions, tallers, trobades d'instruments i un llarg etcètera. Per a l'edició del 2022 es preveu un increment del nombre d'expositors, amb més lutiers i mestres artesans que mai, els quals amplien encara més la representació geogràfica d'arreu dels Països Catalans, Aragó i França. Aquest increment de lutiers consolida la marca MESTRÀLIA com a referent i punt d’intercanvi de coneixements entre els professionals de la música.
Entre les actuacions musicals que se celebraran durant el cap de setmana de la Fira, hi destaquem les actuacions del conjunt PUPIL·LES, el duet femení de rap valencià; els bascos d'HUNTZA, i Pep Gimeno BOTIFARRA, que repetirà a Mestràlia el diumenge 9. Durant tot el cap de setmana, música amb diferents formats sonarà per primera vegada a l'Ebre i omplirà els carrers de Campredó de festa i de tradició d'arrel. Totes les activitats i actuacions són gratuïtes, i tothom està convidat a participar d'aquest esdeveniment únic.
PROGRAMACIÓ 14a edició Mestràlia
DIJOUS 7 de juliol de 2022
“Vi, glosa i estrelles”, d’Alexandre Bonanit i Fardatxa. Vi, glosa i estrelles és un espectacle lúdic i divulgatiu en què es van descobrint les connexions entre el món del vi i els astres, a través de la cançó amb text improvisat, la divulgació astronòmica, la poesia, els contes i les cançons. (Espectacle per a adults)
Lloc: Torre de Font de Quinto
Places limitades. Cal inscripció prèvia.
Preu: 15 €
Reserva d'entrades: info@campredo.cat
DIVENDRES 8 de juliol de 2022
21.00 h Sopar a la plaça
22.30 h Concert de Fenya Rai
Concert de Pupil·les
DISSABTE 9 de juliol de 2022
10.00 h Rebuda i acreditació dels expositors
10.45 h Benvinguda als lutiers
11.00 h Pregó de la Fira Mestràlia 2022, a càrrec dels Gaiters de l’Aguilot
11.15 h Visita als estands de la fira
12.30 h Concert-vermut amb Morena Tradipatxanga
12.30 h Vermut a la plaça
17.30 h Obertura del recinte firal
17.30 hDemostracions de construcció d’instruments als estands dels lutiers i taller de canyes per a dolçaines, a càrrec de Felipe Martí
18.00 h XIa Trobada d’instruments
18.30 h Cercavila
19.00 h Músics i instruments pugen a l’escenari
21.00 h Sopar a la plaça
22.30 h Concerts:
DIUMENGE 10 de juliol de 2022
11.00 h Obertura del recinte firal
11.00 h Taller de Construcció d’un piano electrònic, a càrrec d’X-Violins
- Cal inscripció prèvia. Places limitades
12.00 h Presentació de la guitarra que ha construït José Antonio Fuentes, de Fuentes Guitars, a partir del llibre El luthier Áureo, de Jaume Bel
12.30 h Concert-vermut amb Els Vinardells
12.30 h Vermut a la plaça
17.00 h Obertura del recinte firal
17.15 h Taller de caixó, a càrrec de Blai Batiste
17.30 h Demostracions de construcció d’instruments als estands dels lutiers i taller de canyes per a dolçaines, a càrrec de Felipe Martí
19.30 h Concert de Pep Gimeno, Botifarra, i rondalla
21.00 h Sopar a la plaça
DIVENDRES 22 de juliol de 2022
23.00 h Concert de La Fúmiga