Regidoria de Cultura
La 17a edició de Mestràlia, el festival de música i instruments de Campredó ha tornat a omplir els carrers del poble de cultura, música i artesania durant el primer cap de setmana de juliol. Del 4 al 6 de juliol, centenars de persones han participat en una edició que ha combinat tradició i innovació, amb una programació diversa i molt ben valorada pel públic i els participants.
Una de les grans novetats d’enguany ha estat el trasllat del festival a La C, un espai obert i modern que ha permès als lutiers exposar millor els seus instruments i connectar amb el públic. Els professionals han destacat l’èxit de la nova ubicació, que ha facilitat la venda d’instruments, l’establiment de contactes i l’obtenció d’encàrrecs.
El pregó inaugural, a càrrec de Noèlia Llorens, Titana, i Susanna Diaz, ha estat un dels moments més destacats del festival. Amb una mirada feminista i innovadora, les pregoneres han aportat una visió renovadora sobre la música tradicional, que ha sorprès el públic assistent.
La programació musical ha estat un èxit rotund. El concert de La Ludwig Band, divendres a la nit, va reunir un gran nombre d’assistents vinguts d’arreu de les Terres de l’Ebre. El seu estil desenfadat i el seu “folk pedant” van oferir un espectacle vibrant i de gran qualitat.
Dissabte, els Barceló Brothers i Xanguito van fer vibrar el públic amb dues actuacions fresques i originals, carregades d’energia i connexió amb el públic. Altres grups com A Mig Camí, Celobert, Va de Vent, Solk i l’Home Orquestra van completar un cap de setmana musical ric i divers.
Els més petits també van gaudir del festival amb tallers com “Cantar, ballar i tocar la tradició” i l’actuació del grup Trobadorets, que va fer ballar tots els membres de la famíla. El taller de la Capseta de Música, adreçat a infants de 3 a 5 anys, va comptar amb mitja dotzena de participants i va agradar molt les famílies.
El Trivial Musical, organitzat pel projecte Primavera Musical, va ser la primera prova de penyes de 2025, i va oferir una activitat lúdica i educativa sobre la música i els festivals en català.
El festival també ha comptat amb dues exposicions destacades: “Al Tall. 50 anys” i un recull de lletres de cançons amb mirada feminista, que han aportat una mirada diferent i han enriquit els coneixements i la capacitat de reflexió del públic.
Amb la 16a trobada de grallers, tabalers i dolçainers s’ha aplegat prop de 150 participants, I Mestràlia ha tornat a demostrar que és un espai de trobada, celebració i reivindicació de la cultura popular. El festival consolida així la seva trajectòria i es projecta cap al futur amb força i entusiasme.